Monday, December 6, 2010

Love is _____?


Assalamualaikum semua ..
post kali nie saya bukak topic nie.. hehe .
actually someone ade curhat (luah perasaan n story2) kat saya tadi..
so , saya membuat conclusion sendiri di sini ..
yes ! Love is Blind ..
tapi jika kita tidak tahu menghargai dan menilai dengan baik .



Cinta ialah satu perasaan yang amat sukar untuk ditafsirkan .
Cinta yang paling Agung sudah tentu hanya pada maha pencipta
ALLAH yg maha besar lagi maha mengetahui .
Cinta kedua selepas Allah ialah
Rasullulah..
lepas tu barulah parents , kawan2 dan others.



Selalunya bila bercakap fasal cinta
ouh ! kita akan fikir itu ialah perasaan antara seorang lelaki dan perempuan ,
no , that's not right ..
cinta bukan macam tu ,
bila orang menganggap cinta seperti itu lah yang boleh menyebabkan cinta itu buta .
buta kerana dikaburi hawa nafsu hasil godaan syaitan .



Cinta suci ialah cinta yang yang diikat dengan tali pernikahan yang sah .
Ayat ni saya semat dalam kepala otak saya ni sampai bila2.



Hargai cinta yang ada di depan mata ,
jangan salah guna perasaan yang Allah kurniakan dengan
perkara2 yang boleh merosakkan serta menyesatkan diri kita sendiri .



Doa :
Ya Allah Ya Tuhanku, sesungguhnya aku bermohon kepadamu Ya Rabbi ..
kau buatkanlah aku jatuh cinta kepada orang yang menanamkan cintanya, sepenuh hatinya kepada-Mu dan kau tanamkanlah rasa cintaku tehadapmu melebihi segalanya agar aku tetap terus berada di bawah rahmat-Mu.. Amin..



*kepada someone yang curhat tu ,(kalau bacalah )
Yakinlah jodoh dah ditetapkan oleh Allah ,
berusaha n then bertawakallah
ct akan selalu doakan..insyaAllah
>>silakan dengar lagu "permata yg di cari" -de'hearty<<




Gambar hiasan .. wee~



==budak x cukup umur tulis benda2 camni.. malulah . hehe . tapi doa dari sekarang lebih baik , supaya dapat yang terbaik di masa akan datang, wee~ (kalau ade yang salah tolong betulkan, al-maklumlah ye , ilmu saya pon x cukup lagi :D ) sama perbaiki diri ye..
Renung2-kan dan selamat beramal *ciplak

No comments: