Saturday, December 4, 2010

Dentist ! here I come ..



salamz ..
hari ni pengalaman baru tuk saia , hehehe
tadi tepat jam 2.15 ade appointment dgn dr gigi ...
huarrghh ! mula2 tunggu mak saia dulu..punyalah lama x payah cakap ..
lepas tu turn saya pulak lah kan ..
Doctor tu India , masuk je saya pon berbahasa dulu lah ye ,
sebab budi bahasa itu budaya kita...
"Hello Doctor... " senyum paling manis saya bagi kat doctor tuh ..
ngee~


Lepas tu mulalah check2 dulu ,
alamak aih ! dr. tu cakap gigi saya ade hitam ..
ntah ape benda ntah .. yg penting ade cikit laa.. dah macam orang hisap rokok ,
err.. saya x hisap rokok laaa !mane saya tau ade benda alah tu ..
hehe , tapi ayat tuh terluah dalam hati je kot..


Then , check2 gigi ade terhakis , dr pun pelik ape pasal laa gigi saya ni boleh terhakis ? umur baru 16 dah terhakis ? lepas tu saya cakap laa sebenarnye terhantuk meja
WHAT?? dr pun terkejut dengan statement saya yg ntah pape je tuh ,
saya ape lagi , sengih jela macam kerang busuk ,
boleh wat iklan DARLIE tau , jangan main2..

Saya pejam je mata , takut laa konon..
Dr. pun start laa bersihkan2 kan gigi , ade ke patut dye kata
"adik jangan takut , tak mati pun .. kalau mati jumpa saya "
saya pon.. err, hahaa. *sebenarnya x lwak pon, tapi saya try jelaa ketawa.. huu~

Dr. tu pon suruh saya kumur2.. saya amik laa cawan plastik kat tepi tu tapi..
opppss ! awat laa saya ni kalut sangat.. air tumpah la weyy ! hua3..
careless betul , dr pon gelak jelaa. haish ! baru 1st time jumpa dr ni saya dah wat lawak buduh lak... habis seluar ku basah.. kui3..

Habis je siap semua , kakak yg keje kat c2 tunjuk laa cermin tu kat sya , suruh tengok perubahan laa konon.. eh ! tapi memang dah bersih pun benda hitam tadi.. suka3 ! hehe


saya dengan x malunya mintak balik cermin dari kakak yg pgg cermin tuh n sempat laa betul2 kan tudung .. siap tengok jerawat lagi ! hee.
poyo laa gilaa. ade sye kesah ?? wat muka selamba jelaa depan dorang tue..
mak sya dah bebel2 cakap saya x malu mintak cermin tu..
masuk kanan kluar kiri je.. huk2

balik je saya cakap , "thanks doctor.. "
huhu.. saya bengang sikit laa dengan doctor tu ,
masa tengah polish gigi saya , dia boleh wat2 lawak lak ,
mentang2 saya ni budak , hei .. budak bukan sebarang budak ..
sekali saya karate , haiyak !! *garangnye..




Conclusion yg saya nak buat kat sini .. jagalah gigi baik2,
berus gigi betul2 ye, *doctor tu pesan..
saya ni naseb je pergi jumpa dr cepat..kalau x habis laa pakwe pon reject kalau tengok gigi saya ! hee.


*post ni saja2 di tulis , sebab x de kerja .. sebelum ni pon saya pernah cabut gigi , tapi x feel langsung sebab saya tutup mata je. huu~


2 comments:

OhShahiela said...

i like to meet dentist!

sebb doktor gigi saya henngggsem!
haha ;)

Siti Rahmah said...

hahaa. hensem ?
seronok laa awk,,
dr sya dah tua tau.
pangkat atok .. huu~