Wednesday, January 25, 2012

Believe in MYSELF :)

Assalamualaikum :)


ahh .. what a boring holiday . Just eat and sleep . erkk . lame2 bolehh bina badan lah mcm ni. eheemm. ok, aku dah pergi dah english course dekat UTM Space tuh. Not bad lah . seronok .. tapi bila dah pergi course tuh barulah aku tau satu benda pasal diri aku . hah , selama ni aku ni seorang yang berani je nak wat macam. tapi aku pon ade kelemahan gak , berani2 aku ni , aku ni pemalu sebenarnya. ehh , geli kan ? berani tapi pemalu .. ibarat hidop segan mati x mau ! huhhh ..


The lecturer called me 'THE SHY ONES' . uhuk3. 
no no no ! tercengang aku mase dengar dia cakap camtuh . alahai ~ x lahh . i'm a talkative and happening person. tapi betol lah kott .aku memang akan jadik amat pemalu dan pendiam bila jumpa orang yang aku baru kenal. hehe. even dulu mase kat asrma pon adik dorm aku kate aku pemalu , tapi bila dah kenal . mak aihh .. kepoh bebeno letuwww . dah tak leh tutop dah mulot aku ni . 


ohh yeah . haha gedik . lol . motif tulis post nih adalah untuk menaikkan semangat aku. aku nih dah biase tulis karangan bi yang berjela-jela... tapi x biase speaking jehh . the word is playing in my mind but I just can't speak out my word . what a pity person I am isn't it ?? 


I already ask my aunt which is a lecturer at UPM about this and she advises me to keep practicing to speak it at home . Macam mane nak pg interview kalau benda simple camni pon x lepas? Just confident with yourself Rahmah . You know you can do it right ? If I want to be a Lecturer, I must not afraid to speak in English even though I am speaking in the wrong word and also in broken English ! hahaa . 


Believe in myself is the important things :) May Allah bless me in what ever I do . Hopefully my SPM results is sooo excellent ! So that i can choose the course that I am really tend to love it . Human Sciences :D 


# I WILL NOT STOP PRAYING UNTIL THE SPM RESULT SLIP IS IN MY HAND ! # 

No comments: